Alla inlägg under februari 2013

Av Helén O - 20 februari 2013 16:43

Vitiligo och Candidahar det ett samband?Vita fläckar på kroppen, ibland stora, ibland små, är kopplat till överväxt av  Candida, jästsvampar som finns normalt i kroppen vid balans i  tarmen. Vid kraftig stress eller andra allvarliga sjukdomar samt överdrivet intag av socker, sjunker immunförsvaret och det resulterar i överväxt av jästsvamparna som kan bli allvarligt.Några symtom är: •förlamande trötthet•dimmig i huvudet •segt sekret i munnen(man kan göra sk "spottprovet") •vita fläckar på huden. Ang vitiligo så tror jag även på att det finns visst samband där.  Idag tål jag själv inget med socker i och får hålla en sträng ( lite tråkig ) dietjag tål inte ens fruktsockret som finns i en banan ens.Dieten måste jag följa i några månader- suck...Jag som älskar frukt och kan leva på det...Ph värdet är viktigt att höja, det kan du enkelt göra med bikarbonat.Det skriver jag om sen. Lycka till i kampen mot vitiligo!

Av Helén O - 20 februari 2013 14:37

Visste ni att bikarbonat är snabbaste sättet att höja sitt Ph på.Och billigaste,( det kostar ca 30:-/kg :)En vanlig påse på affären kostar ca 6-7:-Idag är så många av oss försurade (lågt Ph)och då blir vi lättare sjuka.En kropp med normalt Ph klarar sig bättre.Virus, bakterier, svampar och elaka cancer eller trivs inte i sån miljö.Just nu tar jag 1 tsk/ dag i ett glas vatten.Ibland mer ibland mindre.Bikarbonat är toppen säg vad det inte är bra för...Det finns en hel bok om vad det är bra för.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards